Odgojni sadržaj
Svi odgojno-obrazovni sadržaji u funkciji su postavljenih odgojnih ciljeva i zadaća.
Navest ćemo neke:
• osnovne pretpostavke dobrog zdravlja,
• korisne higijensko-zdravstvene navike,
• prihvaćanje razvojnih promjena i spolnog identiteta,
• svladavanje adaptacijskih teškoća,
• prevencija ovisničkih ponašanja,
• uvažavanje različitosti potreba,
• razvijanje samopouzdanja i pozitivne slike o sebi,
• suradnički odnosi kao temelj dobre komunikacije,
• usvajanje humanističkih vrijednosti,
• poštivanje prava drugoga,
• razvijanje socijalnih vještina i nenasilno rješavanje sukoba,
• razvijanje vještina za uspješno učenje,
• samoprocjenjivanje kao motivacijski pokretač,
• razvijanje stvaralačkih potencijala,
• poticanje učenikove inicijative i kreativnosti,
• valoriziranje zajedničkih postignuća.
Operacionalizacija tih ciljeva i zadaća postiže se primjerenim sadržajima kroz adekvatne oblike i metode odgojnog rada, o kojima odlučuje odgajatelj (kao jedan od nositelja odgojno-obrazovnih programa).