Prva mobilnost u sklopu druge godine Erasmus+ akreditacije, Lisabon, Portugal
Odgajateljice Učeničkog doma Maksimir, Nikolina Špoljar Srebačić i Silva Kramer sudjelovale su od 9.11. – 15.11.2024. na tečaju u Lisabonu pod nazivom „Facing diversity: Inclusive education strategies for students with fewer opportunities“. Na tečaju je sudjelovalo 15 djelatnika iz različitih odgojno - obrazovnih ustanova Rumunjske, Grčke i Hrvatske. Tečaj je vodila Ecaterina Gabrielle Balseanu, a tema tečaja bilo je upoznavanje strategija za uključivanje učenika smanjenih mogućnosti u nastavni proces koristeći formalne i neformalne metode, osnaživanje i uključivanja u odgojno – obrazovni proces i društvo te jačanje vještina i ponašanja potrebnih za prihvaćanje različitosti u društvu. Sudionici su sudjelovali u nizu aktivnosti koje su poticale interakciju, razmjenu ideja i iskustva s kolegama iz drugih država. Treći dan tečaja organiziran je posjet srednjoj školi Agrupamento de Escolas Amadora Oeste smještenoj u predgrađu Lisabona. U sklopu škole djeluje osnovna i srednja škola te program obrazovanja odraslih. Školu pohađaju učenici 38 različite nacionalnosti, a hodnici su ukrašeni radovima mladih koji promoviraju različitost, jednakost, tolerancija. Ravnatelj i stručni tim predstavili su portugalski obrazovni sustavom, naveli probleme s kojima se suočavaju te način prilagodbe na rada s raznolikom grupom učenika. Lisabon je multikulturalni grad u kojem živi i radi 177 nacionalnosti, pa su sudionici tečaja svakodnevno bili u prilici komunicirati s ljudima iz svih dijelova svijeta. Odgajatelj Željko Dodig sudjelovao je od 9.11. – 15.11.2024. na tečaju u Lisabonu pod nazivom „Time to act – Non formal education trough in & outdoor methods to empower students active participation“. Na tečaju je sudjelovalo 14 profesora iz Rumunjske, Španjolske i Grčke koji su u praksi koristili metode rada s učenicima unutar i van odgojno – obrazovne ustanove. Sudionici su naučili kako, kombinirajući aktivnosti u zatvorenom sa onima na otvorenom, efikasnije motivirati učenike da postanu aktivni građani, usmjeravati ih i razvijati njihove vještine i kompetencije te poboljšati kvalitetu obrazovanja učenika. Metode koje im u tome mogu pomoći su walk and talk, world cafe, treasure hunt, game in botanical garde i sl. Komunikacija sa sudionicima tečaja pomogla je odgajateljima da uspostave suradnju s kolegama iz drugih država te razviju znanje engleskog jezika. Tečajevi održani u Lisabonu pružili su odgajateljima neprocjenjivo iskustvo komunikacije s ljudima različitih nacionalnosti gdje su iz prve ruke mogli upoznati pozitivne i negativne strane života u multikulturalnom gradu.